På 2. samling i modul 7 har vi bl.a. eksperimentert med lydfiler (Audicity). Storhestøy, gruppa mi, har planlagt en virtuell reise til Afrika for å lage et radioprogram om skoleutvikling i Swaziland. Ett av vurderingskriteriene er å løse oppgaven med kreativitet, noe vi absolutt syns vi har klart, i hvertfall i planleggingsfasen. Synd at ikke humor var et vurderingskriterium for oppgaven ettersom vi hadde det kjempeartig (vi var i enerom og kunne le så mye vi ville).
Jeg tror det er lurt av Nils Ole og Geir å la skoleledere få slike oppgaver nettopp for å vise oss hvor artig, ufarlig og uhøytidelig, men samtidig lærerikt, det er å holde på med digitale arbeidsformer. Det er lurt å lage oppgaver som er åpne og gir mulighet til egne tolkninger og kreativitet. Oppgaven rommer også differensieringsmuligheter, lurt! Mange syns det er pinlig å høre sin egen stemme, og jeg tror det gjør noe med eget selvbilde. Derfor er det full skjerpings ved opptak.
Det er hovedsaklig eksperimentering med lydfila, det utrolig artige samarbeidet med gutta fra Heia og lydopptak sammen med Mona som gjorde dagen uforglemmelig:-)
Motiverende = lærerikt!
Hei, Janne
SvarSlettJeg må bare si meg enig, vi hadde det fantastisk gøy da vi jobbet sammen på gruppa!! Spør du meg, skyldes det ikke gutta fra Heia, men damene fra Øya. Det virkelig seriøse i ditt innlegg, handler om hvor mye lettere en lærer når en føler trygghet og mye glede(humor)under læringsprosessen. Dette var "dritskøy" God fortsettelse til oss alle!!